1. Co to jest usługa zdalnego dostępu?
System HAN umożliwia korzystanie z licencjonowanych elektronicznych zasobów BUG (e-czasopisma, e-książki) z komputerów spoza sieci UG.
Nowe narzędzie HAN pozwoli na uproszczenie procedury zdalnego dostępu do e-zasobów:
- nie będzie wymagana dodatkowa instalacja lub konfiguracja na komputerze użytkownika,
- nie będzie wymagane wypełnianie i wysyłanie formularzy zgłoszeniowych do uruchomienia usługi zdalnego dostępu.
2. Kto może skorzystać z usługi zdalnego dostępu?
Dostęp do e-zasobów spoza UG mają pracownicy, doktoranci oraz studenci UG (stacjonarni, zaoczni i słuchacze studiów podyplomowych).
Przy logowaniu należy podać login i hasło do konta bibliotecznego.
Login to:
- numer indeksu poprzedzony prefiksem 5100 dla studentów lub prefiksem 510090 dla doktorantów posiadających ELS,
- numer karty bibliotecznej dla pracowników UG.
3. Warunki korzystania
Posiadanie aktualnego Konta bibliotecznego bez zaległości w bibliotece.
W przypadku rozwiązania umowy o pracę z UG lub ukończenia studiów i podpisania karty obiegowej w Bibliotece UG dostęp zostaje anulowany.
4. Jak korzystać z usługi zdalnego dostępu za pomocą systemu HAN
Aby skorzystać z dowolnej bazy należy wybrać link znajdujący się na stronie BUG w zakładce E-zasoby (Bazy danych, E-czasopisma, E-książki). Każda baza ma swój indywidualny link, można ją znaleźć w opisach poszczególnych baz lub w wykazie alfabetycznym.
Po kliknięciu w odpowiedni link pojawi się okno do logowania, w które należy wpisać login oraz hasło używane do zalogowania się do swojego konta czytelnika w katalogu online.
W przypadku problemów z kontem czytelnika prosimy o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga!
Danę dostępowe do Konta Czytelnika tj. login i hasło są udostępniane tylko na miejscu w Wypożyczalni!
Co zrobić, jeśli nie możemy się zalogować do systemu HAN:
- w przypadku problemów z logowaniem należy sprawdzić ważność i stan konta bibliotecznego,
- w przypadku konieczności prolongaty konta lub uregulowania zobowiązań należy zgłosić się do Wypożyczalni.
Ważność konta można sprawdzić po zalogowaniu do konta czytelnika w katalogu Chamo. Jeśli pojawi się komunikat, że konto straciło ważność połączenie do HAN nie będzie możliwe.
Uwagi dotyczące funkcjonowania systemu HAN prosimy wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W przypadku problemów technicznych związanych z systemem HAN prosimy o kontakt pod nr tel. 58 523 32 46.
Czy system HAN wymaga konfiguracji?
- HAN nie wymaga dodatkowych instalacji ani konfiguracji przeglądarki internetowej,
- Zalecamy używanie przeglądarki w trybie prywatnym (incognito).
Uwaga!
Zwracamy Państwa uwagę, iż przy zdalnym dostępie do e-zasobów za pomocą HANA-a nie ma bezpośredniego logowania do serwera HAN, tylko autoryzacja logowania przy odpowiednim wyborze zasobu.
Oznacza to, że NIE NALEŻY zapamiętywać i uruchamiać bezpośrednio linku:
lecz wybrać odpowiedni zasób i w momencie, gdy serwer podejmuje próbę autoryzacji należy podać odpowiednie dane (login i hasło).
Reasumując, serwer HAN służy tylko do autoryzacji, nie ma bezpośredniego logowania bez wskazania bazy!
5. Pomoc PDF
6. Regulamin korzystania z zasobów elektronicznych Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego
Regulamin korzystania z zasobów elektronicznych Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego